Artikel 10 - Nadere toelichting en nader verweer 1 . Het verweer wordt in kopie toegezonden aan de Ombudsman, die een kopie daarvan zendt aan de Opdrachtgever. Tenzij de Ombudsman van mening is dat hij over voldoende informatie beschikt om uitspraak te doen, wordt de Opdrachtgever door de Ombudsman in de gelegenheid gesteld binnen vier weken een schriftelijke nadere toelichting te geven op de klacht en het verweer. 2 . Indien na vier weken niet is gereageerd op het verzoek van de Ombudsman, stuurt de Ombudsman een herinnering, waarbij de Opdrachtgever nogmaals vier weken de gelegenheid krijgt om zich te verweren. Indien dan nog niet is gereageerd, zal de Ombudsman aan de Ondernemer vragen of deze in dit geval prijs stelt op een bindend advies of niet. Als de Ondernemer een bindend advies niet op prijs stelt is daarmee de klachtenprocedure geëindigd. Als de Ondernemer in dit geval wel een uitspraak in bindend advies wenst, zal deze worden gedaan op basis van de feiten en omstandigheden zoals deze gedurende de procedure aan de Ombudsman bekend zijn geworden. 3 . De nadere toelichting wordt door de Ombudsman in kopie toegezonden aan de Ondernemer die daarbij in de gelegenheid wordt gesteld binnen vier weken een schriftelijk nader verweer bij de Ombudsman in te dienen. Indien na vier weken geen schriftelijk nader verweer is ontvangen door de Ombudsman, stuurt de Ombudsman een herinnering, waarbij de Ondernemer nogmaals vier weken de gelegenheid krijgt om zich schriftelijk nader te verweren. Indien de Ombudsman dan nog geen schriftelijk nader verweer van de Ondernemer heeft ontvangen, zal de Ombudsman een uitspraak in bindend advies doen op basis van de feiten en omstandigheden zoals die op dat moment uit het dossier bekend zijn. 4 . De Ombudsman is bevoegd bij de toezending van de klacht, het verweer, de nadere toelichting, het nader verweer of een mondelinge behandeling vragen te stellen aan de betreffende partij dan wel om aanvullende stukken verzoeken. De betreffende partij is verplicht de vragen te beantwoorden of de Ombudsman de gevraagde stukken ter hand te stellen, voor zover dat in zijn macht ligt. 5 . Indien de Ombudsman dit nodig acht worden partijen opgeroepen teneinde mondeling te worden gehoord. Van de mondelinge behandeling wordt een schriftelijk verslag gemaakt dat in kopie aan partijen wordt verstrekt. 6 . De Ombudsman kan partijen op hun verzoek toestaan getuigen of deskundigen naar de mondelinge behandeling mee te nemen teneinde deze door de Ombudsman te doen horen. De namen en adressen van de betreffende getuigen of deskundigen dienen uiterlijk één week voor de mondelinge behandeling aan de Ombudsman te worden verstrekt. 7 . De Ombudsman kan indien hij dit nodig acht zelf inlichtingen inwinnen, bijvoorbeeld door het horen van getuigen en deskundigen. Dit kan mondeling of schriftelijk plaatsvinden. Partijen worden voorafgaand aan het mondeling horen van een getuige of deskundige hiervan in kennis gesteld en in de gelegenheid gesteld bij dit horen aanwezig te zijn, dan wel vooraf schriftelijke vragen voor de getuige of deskundige in te dienen, die door de Ombudsman aan de orde zullen worden gesteld, indien deze relevant zijn. Van de mondelinge behandeling wordt een schriftelijk verslag gemaakt dat in kopie aan partijen wordt verstrekt. De Ombudsman kan ook schriftelijk inlichtingen inwinnen bij getuigen of deskundigen. Beide partijen worden hieraan voorafgaand in de gelegenheid gesteld om hun vragen aan de getuige of de deskundige schriftelijk aan de Ombudsman kenbaar te maken. Deze vragen zullen door de Ombudsman, indien relevant, worden gevoegd bij de eigen vragen van de Ombudsman. De gegeven verklaringen zullen door de Ombudsman in kopie aan partijen worden gestuurd. De Ombudsman is niet gebonden aan hetgeen door de getuige of deskundige is verklaard. 8 . Nadat aan het bepaalde in de voorgaande leden uitvoering is gegeven, sluit de Ombudsman het onderzoek en doet hij zo mogelijk binnen vier weken nadien schriftelijk uitspraak.
Een geschil aanmelden kunt u bij Stichting ombudsman mediation E-mail: ombudsmanmediation@gmail.com
© Stichting Ombudsman Mediation 2024 - KvK: 80849350 - Gouda
Artikel 10 - Nadere toelichting en nader verweer 1 . Het verweer wordt in kopie toegezonden aan de Ombudsman, die een kopie daarvan zendt aan de Opdrachtgever. Tenzij de Ombudsman van mening is dat hij over voldoende informatie beschikt om uitspraak te doen, wordt de Opdrachtgever door de Ombudsman in de gelegenheid gesteld binnen vier weken een schriftelijke nadere toelichting te geven op de klacht en het verweer. 2 . Indien na vier weken niet is gereageerd op het verzoek van de Ombudsman, stuurt de Ombudsman een herinnering, waarbij de Opdrachtgever nogmaals vier weken de gelegenheid krijgt om zich te verweren. Indien dan nog niet is gereageerd, zal de Ombudsman aan de Ondernemer vragen of deze in dit geval prijs stelt op een bindend advies of niet. Als de Ondernemer een bindend advies niet op prijs stelt is daarmee de klachtenprocedure geëindigd. Als de Ondernemer in dit geval wel een uitspraak in bindend advies wenst, zal deze worden gedaan op basis van de feiten en omstandigheden zoals deze gedurende de procedure aan de Ombudsman bekend zijn geworden. 3 . De nadere toelichting wordt door de Ombudsman in kopie toegezonden aan de Ondernemer die daarbij in de gelegenheid wordt gesteld binnen vier weken een schriftelijk nader verweer bij de Ombudsman in te dienen. Indien na vier weken geen schriftelijk nader verweer is ontvangen door de Ombudsman, stuurt de Ombudsman een herinnering, waarbij de Ondernemer nogmaals vier weken de gelegenheid krijgt om zich schriftelijk nader te verweren. Indien de Ombudsman dan nog geen schriftelijk nader verweer van de Ondernemer heeft ontvangen, zal de Ombudsman een uitspraak in bindend advies doen op basis van de feiten en omstandigheden zoals die op dat moment uit het dossier bekend zijn. 4 . De Ombudsman is bevoegd bij de toezending van de klacht, het verweer, de nadere toelichting, het nader verweer of een mondelinge behandeling vragen te stellen aan de betreffende partij dan wel om aanvullende stukken verzoeken. De betreffende partij is verplicht de vragen te beantwoorden of de Ombudsman de gevraagde stukken ter hand te stellen, voor zover dat in zijn macht ligt. 5 . Indien de Ombudsman dit nodig acht worden partijen opgeroepen teneinde mondeling te worden gehoord. Van de mondelinge behandeling wordt een schriftelijk verslag gemaakt dat in kopie aan partijen wordt verstrekt. 6 . De Ombudsman kan partijen op hun verzoek toestaan getuigen of deskundigen naar de mondelinge behandeling mee te nemen teneinde deze door de Ombudsman te doen horen. De namen en adressen van de betreffende getuigen of deskundigen dienen uiterlijk één week voor de mondelinge behandeling aan de Ombudsman te worden verstrekt. 7 . De Ombudsman kan indien hij dit nodig acht zelf inlichtingen inwinnen, bijvoorbeeld door het horen van getuigen en deskundigen. Dit kan mondeling of schriftelijk plaatsvinden. Partijen worden voorafgaand aan het mondeling horen van een getuige of deskundige hiervan in kennis gesteld en in de gelegenheid gesteld bij dit horen aanwezig te zijn, dan wel vooraf schriftelijke vragen voor de getuige of deskundige in te dienen, die door de Ombudsman aan de orde zullen worden gesteld, indien deze relevant zijn. Van de mondelinge behandeling wordt een schriftelijk verslag gemaakt dat in kopie aan partijen wordt verstrekt. De Ombudsman kan ook schriftelijk inlichtingen inwinnen bij getuigen of deskundigen. Beide partijen worden hieraan voorafgaand in de gelegenheid gesteld om hun vragen aan de getuige of de deskundige schriftelijk aan de Ombudsman kenbaar te maken. Deze vragen zullen door de Ombudsman, indien relevant, worden gevoegd bij de eigen vragen van de Ombudsman. De gegeven verklaringen zullen door de Ombudsman in kopie aan partijen worden gestuurd. De Ombudsman is niet gebonden aan hetgeen door de getuige of deskundige is verklaard. 8 . Nadat aan het bepaalde in de voorgaande leden uitvoering is gegeven, sluit de Ombudsman het onderzoek en doet hij zo mogelijk binnen vier weken nadien schriftelijk uitspraak.
Een geschil aanmelden kunt u bij Stichting ombudsman mediation E-mail: ombudsmanmediation@gmail.com © Stichting Ombudsman Mediation 2024 - KvK: 80849350 - Gouda

Ombudsman Mediation