Artikel 5 – Ontvankelijkheid Ombudsman 1 . De Ombudsman verklaart de Opdrachtgever niet-ontvankelijk in zijn klacht: a ) indien het een geschil betreft waarover de Opdrachtgever of de Ondernemer reeds bij de civiele rechter een procedure aanhangig heeft gemaakt dan wel deze reeds uitspraak heeft gedaan, of b ) indien het een geschil betreft waarvoor een publiekrechtelijke rechtsgang openstaat of heeft opengestaan, of c ) indien het een geschil betreft over de niet-betaling van een factuur tenzij daaraan een inhoudelijke klacht ten grondslag ligt, of d ) in andere gevallen indien de Ombudsman daartoe, naar zijn uitsluitend oordeel, zwaarwegende redenen aanwezig acht. 2 . Klachten over de mediation waaraan de Opdrachtgever gevolgen wil verbinden, dienen door de Opdrachtgever of diens gemachtigde binnen 21 dagen na de datum van de mediation en uiterlijk een maand na ontvangst van de (eind)factuur, (schriftelijk) bij de Ondernemer ingediend te worden waarbij de Ondernemer en Opdrachtgever tot een oplossing voor hun geschil kunnen komen. Indien het geschil niet in onderling overleg kan worden opgelost moet het geschil worden voorgelegd aan de klachtencommissie van medregned® mediator register. De klachtencommissie zal door bemiddeling pogen tot een oplossing te komen voor het geschil tussen Opdrachtgever en Ondernemer. Uiterlijk drie maanden nadat de klacht aan de klachtencommissie van medregned® is voorgelegd en nadat is gebleken dat de klacht niet in onderling overleg tussen Opdrachtgever en Ondernemer kan worden opgelost, dient het geschil schriftelijk bij de Ombudsman aanhangig te worden gemaakt. De Ombudsman is slechts ontvankelijk indien de Opdrachtgever zijn klacht eerst aan de Ondernemer heeft voorgelegd en vervolgens aan de klachtencommissie van medregned®. Indien de Ondernemer, ondanks overschrijding van deze termijnen en daarop gewezen door de Ombudsman, geen bezwaar heeft tegen de klachtenafhandeling volgens dit Reglement, is de klacht ontvankelijk. Indien door de Ondernemer niet wordt gereageerd op de tijdig bij hem ingediende (schriftelijke) klacht van de Opdrachtgever of diens gemachtigde, kan de Ombudsman de klacht na verloop van zes weken in behandeling nemen. 3 . Indien en zodra de Ombudsman de klager niet-ontvankelijk acht in zijn klacht, doet de Ombudsman terstond een daartoe strekkende uitspraak. Zo mogelijk informeert de Ombudsman de klager omtrent de bevoegde instantie. Het aanhangig maken van het geschil binnen de daarvoor geldende termijn bij de bevoegde instantie blijft echter de verantwoordelijkheid van de klager. De Stichting, haar medewerkers en de Ombudsman zijn niet aansprakelijk voor een eventuele onjuiste informatieverstrekking ter zake, behoudens opzet of grove schuld.
Een geschil aanmelden kunt u bij Stichting ombudsman mediation E-mail: ombudsmanmediation@gmail.com
© Stichting Ombudsman Mediation 2024 - KvK: 80849350 - Gouda
Artikel 5 – Ontvankelijkheid Ombudsman 1 . De Ombudsman verklaart de Opdrachtgever ambtshalve niet- ontvankelijk in zijn klacht: a ) indien het een geschil betreft waarover de Opdrachtgever of de Ondernemer reeds bij de civiele rechter een procedure aanhangig heeft gemaakt dan wel deze reeds uitspraak heeft gedaan, of b ) indien het een geschil betreft waarvoor een publiekrechtelijke rechtsgang openstaat of heeft opengestaan, of c ) indien het een geschil betreft over de niet-betaling van een factuur tenzij daaraan een inhoudelijke klacht ten grondslag ligt, of d ) in andere gevallen indien de Ombudsman daartoe, naar zijn uitsluitend oordeel, zwaarwegende redenen aanwezig acht. 2 . Klachten over de mediation waaraan de Opdrachtgever gevolgen wil verbinden, dienen door de Opdrachtgever of diens gemachtigde bij voorkeur binnen 21 dagen na de datum van de mediation en uiterlijk een maand na ontvangst van de (eind)factuur, (schriftelijk) bij de Ondernemer ingediend te worden. Uiterlijk drie maanden nadat de klacht aan de Ondernemer is voorgelegd of uiterlijk twee maanden nadat is gebleken dat de klacht niet in onderling overleg tussen Opdrachtgever en Ondernemer kan worden opgelost, dient het geschil schriftelijk bij de Ombudsman aanhangig te worden gemaakt. De Ombudsman is slechts ontvankelijk indien de Opdrachtgever zijn klacht eerst aan de Ondernemer heeft voorgelegd. Indien de Ondernemer, ondanks overschrijding van deze termijnen en daarop gewezen door de Ombudsman, geen bezwaar heeft tegen de klachtenafhandeling volgens dit Reglement, is de klacht ontvankelijk. Indien door de Ondernemer niet wordt gereageerd op de tijdig bij hem ingediende (schriftelijke) klacht van de Opdrachtgever of diens gemachtigde, kan de Ombudsman de klacht na verloop van zes weken in behandeling nemen. 3 . Indien en zodra de Ombudsman de klager niet-ontvankelijk acht in zijn klacht, doet de Ombudsman terstond een daartoe strekkende uitspraak. Zo mogelijk informeert de Ombudsman de klager omtrent de bevoegde instantie. Het aanhangig maken van het geschil binnen de daarvoor geldende termijn bij de bevoegde instantie blijft echter de verantwoordelijkheid van de klager. De Stichting, haar medewerkers en de Ombudsman zijn niet aansprakelijk voor een eventuele onjuiste informatieverstrekking ter zake, behoudens opzet of grove schuld.
Een geschil aanmelden kunt u bij Stichting ombudsman mediation E-mail: ombudsmanmediation@gmail.com © Stichting Ombudsman Mediation 2024 - KvK: 80849350 - Gouda

Ombudsman Mediation