Artikel 4 - Taak en bevoegdheid van de Ombudsman 1 . De Ombudsman heeft tot taak geschillen tussen de Opdrachtgever en de Ondernemer met betrekking tot de mediation in de meest ruime zin te beslechten door middel van een bindend advies, c.q. bemiddeling. 2 . De Ombudsman is niet bevoegd kennis te nemen van een geschil indien en voor zover het geschil betrekking heeft op: a . de totstandbrenging en/of de uitvoering van een verzekeringsovereenkomst, of b . het door de ondernemer gevoerde beleid, daaronder mede begrepen de door de ondernemer gehanteerde tarieven, of c . een geschil tussen opdrachtgever en een ondernemer, waarbij de ondernemer niet via lidmaatschap is aangesloten bij een van de in art.1 lid f genoemde organisaties of waarbij niet zelfstandig een overeenkomst tot geschilbeslechting heeft gesloten met de Stichting Ombudsman Mediation. 3. De mogelijkheid een klacht ter geschilbeslechting voor te leggen aan de Ombudsman laat onverlet de eventuele publiekrechtelijke rechtsbescherming en publiekrechtelijke regelgeving die bestaat met betrekking tot het onderwerp van de klacht. 4. Indien en zodra de Ombudsman zich onbevoegd acht kennis te nemen van een klacht, doet de Ombudsman terstond een daartoe strekkende uitspraak. Zo mogelijk informeert de Ombudsman de klager omtrent de bevoegde instantie. Het aanhangig maken van het geschil binnen de daarvoor geldende termijn bij de bevoegde instantie blijft echter de verantwoordelijkheid van de klager. De Stichting, haar medewerkers en de Ombudsman zijn niet aansprakelijk voor een eventuele onjuiste informatieverstrekking ter zake, behoudens opzet of grove schuld.
Een geschil aanmelden kunt u bij Stichting ombudsman mediation E-mail: ombudsmanmediation@gmail.com
© Stichting Ombudsman Mediation 2024 - KvK: 80849350 - Gouda
Artikel 4 - Taak en bevoegdheid van de Ombudsman 1 . De Ombudsman heeft tot taak geschillen tussen de Opdrachtgever en de Ondernemer met betrekking tot de mediation in de meest ruime zin te beslechten door middel van een bindend advies, c.q. bemiddeling. 2 . De Ombudsman is niet bevoegd kennis te nemen van een geschil indien en voor zover het geschil betrekking heeft op: a . de totstandbrenging en/of de uitvoering van een verzekeringsovereenkomst, of b . het door de ondernemer gevoerde beleid, daaronder mede begrepen de door de ondernemer gehanteerde tarieven, of c . een geschil tussen opdrachtgever en een ondernemer, waarbij de ondernemer niet via lidmaatschap is aangesloten bij een van de in art.1 lid f genoemde organisaties of waarbij niet zelfstandig een overeenkomst tot geschilbeslechting heeft gesloten met de Stichting Ombudsman Mediation. 3. De mogelijkheid een klacht ter geschilbeslechting voor te leggen aan de Ombudsman laat onverlet de eventuele publiekrechtelijke rechtsbescherming en publiekrechtelijke regelgeving die bestaat met betrekking tot het onderwerp van de klacht. 4. Indien en zodra de Ombudsman zich onbevoegd acht kennis te nemen van een klacht, doet de Ombudsman terstond een daartoe strekkende uitspraak. Zo mogelijk informeert de Ombudsman de klager omtrent de bevoegde instantie. Het aanhangig maken van het geschil binnen de daarvoor geldende termijn bij de bevoegde instantie blijft echter de verantwoordelijkheid van de klager. De Stichting, haar medewerkers en de Ombudsman zijn niet aansprakelijk voor een eventuele onjuiste informatieverstrekking ter zake, behoudens opzet of grove schuld.
Een geschil aanmelden kunt u bij Stichting ombudsman mediation E-mail: ombudsmanmediation@gmail.com © Stichting Ombudsman Mediation 2024 - KvK: 80849350 - Gouda

Ombudsman Mediation